دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امام‌جمعه میاندوآب:

حوزه و دانشگاه در تقویت حکومت اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند

امام‌جمعه میاندوآب گفت: حوزه و دانشگاه برای ارتقا و  تقویت حکومت اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند.
کد خبر : 345818
IMG_4340.JPG

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری آنا از  میاندوآب، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده عصر امروز در مراسم بزرگداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب  با بیان رسالت حوزه و دانشگاه از دیدگاه اسلام و قرآن، تصریح کرد: دانشگاه و حوزه مرکز سعادت و پیشرفت  انسان و جامعه  بوده و  نقش علوم تجربی، علوم انسانی و فقه  در تربیت و سعادت انسان‌ها و نیز  سلامت جامعه بسیار مهم است.


وی افزود:  دانشگاه و حوزه دو بازوی مهم  نظام و انقلاب هستند که هدف و رسالت آنها یکی و برگرفته از علوم قرآنی و الهی است و برای سوق‌دادن جامعه و انسان از جهل  به سوی علم و آگاهی و نیز ارتقا و  تقویت حکومت اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند.


 استاد حوزه و دانشگاه، شهادت دکتر مفتح، ایجاد نخستین مدرسه به نام دارالفنون  توسط امیرکبیر و برگزاری نماز جماعت و جمعه توسط مقام معظم رهبری  در دانشگاه را از برکات اسلام و وحدت و حوزه و دانشگاه دانسته و جدایی دین از سیاست و علم را از سیاست‌های کلی و دیرینه دشمن برای مقابله با اهداف انقلاب و اسلام برشمرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب نیز در این مراسم با اشاره به  تأثیر پژوهش‌های قرآنی و حوزوی در تعالی و سعادت انسان‌ها و  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: دانشگاه و حوزه به عنوان دو سنگر قدرتمند  علمی و دینی  توانسته در حوزه علوم دینی و علوم انسانی  تحولاتی به وجود آورد که همه علوم دینی و علمی  ادیان دیگر  را تحت شعاع خود قرار دهد. 


 رامین رستمی افزود: حوزه و دانشگاه  دو دژ مستحکم نظام و انقلاب در برابر ناتوی فرهنگی و نیز سنگر تدافعی در برابر جنگ اقتصادی،  هجمه‌ها و سیاه‌نمایی‌های دشمنان داخلی و خارجی علیه انقلاب و دستاوردهای انقلاب است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته